Celem projektu jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa informacji jednostek samorządu terytorialnego (JST). Uzyskane wsparcie finansowe może zostać przeznaczone na:
- obszar organizacyjny (np. opracowanie, wdrożenie, przegląd, aktualizacja dokumentacji),
- obszar kompetencyjny (np. szkolenia w zakresie cyberbezpieczeństwa),
- obszar techniczny (np. zakup i wdrożenie systemów informatycznych).
Przy okazji kwalifikowania wydatków w ramach projektu grantowego, zachęcamy do zapoznani się z ofertą i możliwościami SygnaApp – systemu do obsługi zgłoszeń sygnalistów, jak również z możliwościami zorganizowania przez nas dedykowanych szkoleń nt. cyberbezpieczeństwa.
Rozliczając zakup i wdrożenie systemu do obsługi zgłoszeń sygnalistów SygnaApp w ramach środków grantowych otrzymają Państwo poufne i bezpieczne narzędzie gwarantujące realizację obowiązków JST wynikających z projektowanej ustawy o ochronie osób zgłaszających naruszenia prawa, która oczekuje na skierowanie jej do Sejmu. Planowane wejście w życie ustawy to początek 2024 r.
Termin na składanie wniosków w ramach projektu grantowego pn. „Cyberbezpieczny Samorząd” mija 13 października 2023 r.
Więcej informacji o projekcie znajdą Państwo na stronie urzędowej: https://www.gov.pl/web/cppc/cyberbezpieczny-samorzad