● uproszczenie podejmowania czynności, zarówno dla sygnalisty, jak i dla osoby obsługującej system;
● automatyzacja procesu, co wpływa na znaczną oszczędność czasu pracy osób odpowiedzialnych za prowadzenie postępowań wyjaśniających;
● ułatwienie procesu komunikacji z sygnalistą w zakresie potwierdzania przyjęcia zgłoszenia, informowania o stanie sprawy, przekazywania informacji uzupełniających, przekazywania informacji zwrotnej;
● lepszy nadzór nad całym procesem zarządzania zgłoszeniami;
● intuicyjność procesu, a zatem mniejsza szansa na podjęcie niewłaściwych działań w ramach obsługi zgłoszenia,
● zwiększenie poufności i bezpieczeństwa danych oraz zapewnienie rozliczalności procesu;
● uproszczenie wielu aspektów z perspektywy przetwarzania danych osobowych (np. informowanie o przetwarzaniu danych, nadawanie upoważnień).
Powyższe to tylko niektóre z korzyści wynikających ze skorzystania z nowoczesnych narzędzi do elektronicznego zarządzania zgłoszeniami (np. systemu SygnaApp). Dotyczy to zarówno kwestii łatwo policzalnych (np. oszczędność czasu), lecz również mniej wymiernych (np. większa efektywność reagowania na naruszenia prawa).