Korzyści z elektronicznego systemu zgłoszeń sygnalistów

Wybór elektronicznego sposobu dokonywania zgłoszeń wewnętrznych i elektronicznej obsługi tych zgłoszeń przedstawia wiele zalet w porównaniu do form tradycyjnych. Podstawowe atuty to między innymi: 

 

      uproszczenie podejmowania czynności, zarówno dla sygnalisty, jak i dla osoby obsługującej system;

      automatyzacja procesu, co wpływa na znaczną oszczędność czasu pracy osób odpowiedzialnych za prowadzenie postępowań wyjaśniających;

      ułatwienie procesu komunikacji z sygnalistą w zakresie potwierdzania przyjęcia zgłoszenia, informowania o stanie sprawy, przekazywania informacji uzupełniających, przekazywania informacji zwrotnej;

      lepszy nadzór nad całym procesem zarządzania zgłoszeniami;

      intuicyjność procesu, a zatem mniejsza szansa na podjęcie niewłaściwych działań w ramach obsługi zgłoszenia,

      zwiększenie poufności i bezpieczeństwa danych oraz zapewnienie rozliczalności procesu;

      uproszczenie wielu aspektów z perspektywy przetwarzania danych osobowych (np. informowanie o przetwarzaniu danych, nadawanie upoważnień).

 

Powyższe to tylko niektóre z korzyści wynikających ze skorzystania z nowoczesnych narzędzi do elektronicznego zarządzania zgłoszeniami (np. systemu SygnaApp). Dotyczy to zarówno kwestii łatwo policzalnych (np. oszczędność czasu), lecz również mniej wymiernych (np. większa efektywność reagowania na naruszenia prawa).

dr Karol kulig
dr Karol kulig

Radca prawny, doktor nauk prawnych, właściciel butikowej kancelarii prawa pracy współtwórca i współwłaściciel aplikacji do zarządzania zgłoszeniami sygnalistów.

kalendarz08.05.2023

Want to learn more about Poland's whistleblower protection law?

Find out how to prepare for the new regulations coming into effect.

See also:

Czy można odmówić zatrudnienia sygnalisty?

Jeśli zgłoszenia naruszenia dokonuje kandydat do pracy, czy zgłoszenie może być powodem odmowy zatrudnienia?