Z przyjemnością informujemy, że aplikacja SygnaApp zajęła 1 miejsce w rankingu na Najlepszą Aplikację do obsługi zgłoszeń sygnalistów spośród narzędzi dostępnych na polskim rynku. To już kolejna najwyższa nota, jaką otrzymaliśmy.
Każdy pracodawca zatrudniający co najmniej 50 osób jest zobowiązany zaprojektować i uruchomić wewnętrzny system przyjmowania zgłoszeń sygnalistów. Poza pewnymi wyjątkami, ustawa nie dopuszcza możliwości tworzenia wspólnych procedur i kanałów zgłoszeń i wspólnego obsługiwania zgłoszeń sygnalistów. Wyjątek obejmuje przedsiębiorców działających w ramach jednej grupy kapitałowej.
Z przyjemnością informujemy, że aplikacja SygnaApp została uznana za topową platformę do zgłaszania naruszeń prawa oraz zarządzania zgłoszeniami sygnalistów spośród rozwiązań informatycznych dostępnych na polskim rynku.
Zastanawiasz się, czy jednostki samorządu terytorialnego mogą ustalić wspólną procedurę zgłoszeń wewnętrznych w ramach wspólnej obsługi? W poniższym wpisie znajdziesz odpowiedź na to pytanie. Zapraszamy do lektury!
Ustawodawca nie nakłada obowiązku prowadzenia postępowań wyjaśniających czy prowadzenia rejestru zgłoszeń w postaci papierowej
Wybór elektronicznego sposobu dokonywania zgłoszeń wewnętrznych i elektronicznej obsługi tych zgłoszeń przedstawia wiele zalet w porównaniu do form tradycyjnych. Podstawowe atuty to między innymi:
Do zaprojektowania kanałów zgłoszeń należy podejść w sposób zindywidualizowany, stosując środki w sposób proporcjonalny, uwzględniając wszystkie aspekty funkcjonowania konkretnej organizacji.
Projektując system przyjmowania i weryfikacji zgłoszeń w danej organizacji, podmiot prawny powinien pamiętać o kilku istotnych elementach:
SygnaApp to rozwiązanie gwarantujące realizację obowiązków podmiotów prawnych wynikających z przepisów ustawy o ochronie sygnalistów.