Z przyjemnością informujemy, że aplikacja SygnaApp została uznana za topową platformę do zgłaszania naruszeń prawa oraz zarządzania zgłoszeniami sygnalistów spośród rozwiązań informatycznych dostępnych na polskim rynku.
Jednostki samorządu terytorialnego mogą ustalić wspólną procedurę zgłoszeń wewnętrznych, w ramach wspólnej obsługi.
Ustawodawca nie nakłada obowiązku prowadzenia postępowań wyjaśniających czy prowadzenia rejestru zgłoszeń w postaci papierowej
Wybór elektronicznego sposobu dokonywania zgłoszeń wewnętrznych i elektronicznej obsługi tych zgłoszeń przedstawia wiele zalet w porównaniu do form tradycyjnych. Podstawowe atuty to między innymi:
Każdy pracodawca zatrudniający co najmniej 50 osób jest obowiązany zaprojektować i stworzyć system obsługi zgłoszeń sygnalistów. Poza pewnymi wyjątkami, ustawa nie dopuszcza możliwości tworzenia wspólnych kanałów zgłoszeń i wspólnego obsługiwania zgłoszeń przez podmioty działające w ramach jednej grupy kapitałowej.
Do zaprojektowania kanałów zgłoszeń należy podejść w sposób zindywidualizowany, stosując środki w sposób proporcjonalny, uwzględniając wszystkie aspekty funkcjonowania konkretnej organizacji.
Projektując system przyjmowania i weryfikacji zgłoszeń w danej organizacji, podmiot prawny powinien pamiętać o kilku istotnych elementach:
SygnaApp to rozwiązanie gwarantujące realizację obowiązków podmiotów prawnych wynikających z przepisów ustawy o ochronie sygnalistów.
Powiadomienia o ustawie
Zostaw swój adres email a powiadomimy Cię o wszystkich aktualnościach związanych z wejściem w życie nowych przepisów oraz organizowanych przez nas webinarach z nimi związanymi.