Rejestr zgłoszeń zewnętrznych

Czym jest rejestr zgłoszeń zewnętrznych?

Rejestr zgłoszeń zewnętrznych to obowiązkowy dokument, wymagany przez przepisy ustawy o ochronie sygnalistów, który będą musiały prowadzić i aktualizować wszystkie organy publiczne przyjmujące zgłoszenia zewnętrzne sygnalistów.

Jakie dane będą znajdować się w rejestrze zgłoszeń zewnętrznych?

W rejestrze zgłoszeń zewnętrznych będą znajdować się m.in. informacje o dacie i przedmiocie zgłoszenia, dane sygnalisty, a także informacje o podjętych działaniach następczych i dacie zamknięcia zgłoszenia. Organ publiczny będzie podawał tam także informację o stwierdzonej szacunkowej szkodzie majątkowej lub kwotach odzyskanych w wyniku prowadzonych postępowań – o ile będzie posiadał takie dane.  

Okres przechowywania informacji w rejestrze zgłoszeń zewnętrznych

Informacje w rejestrze zgłoszeń zewnętrznych będą przechowywane przez okres wskazany w ustawie. Po okresie ich przechowywania dane osobowe oraz pozostałe informacje w nim zawarte będą podlegały skasowaniu. 

Chcesz dowiedzieć się czy nowe przepisy obejmą Twoją organizację?

Odpowiedź na kilka pytań i sprawdź, co zrobić by wdrożyć ochronę sygnalistów
zgodnie z przepisami.

Zobacz również: