Rejestr zgłoszeń zewnętrznych to obowiązkowy dokument, wymagany przez przepisy ustawy o ochronie sygnalistów, który będą musiały prowadzić i aktualizować wszystkie organy publiczne przyjmujące zgłoszenia zewnętrzne sygnalistów.
Jakie dane będą znajdować się w rejestrze zgłoszeń zewnętrznych?
W rejestrze zgłoszeń zewnętrznych będą znajdować się m.in. informacje o dacie i przedmiocie zgłoszenia, dane sygnalisty, a także informacje o podjętych działaniach następczych i dacie zamknięcia zgłoszenia. Organ publiczny będzie podawał tam także informację o stwierdzonej szacunkowej szkodzie majątkowej lub kwotach odzyskanych w wyniku prowadzonych postępowań – o ile będzie posiadał takie dane.
Okres przechowywania informacji w rejestrze zgłoszeń zewnętrznych
Informacje w rejestrze zgłoszeń zewnętrznych będą przechowywane przez okres wskazany w ustawie. Po okresie ich przechowywania dane osobowe oraz pozostałe informacje w nim zawarte będą podlegały skasowaniu.