Wymogiem formalnym korzystania z outsourcingu obsługi zgłoszeń sygnalistów jest wskazanie takiego podmiotu w wewnętrznej procedurze oraz upoważnienie go poprzez zawarcie umowy, w której podmiot prawny powierzy przyjmowanie zgłoszeń i podejmowanie działań następczych z zastosowaniem rozwiązań technicznych i organizacyjnych zapewniających zgodność tych czynności z ustawą.
Outsourcing obsługi sygnalistów - co warto o nim wiedzieć?
Decydując się na outsourcing obsługi zgłoszeń sygnalistów warto korzystać z pomocy fachowych podmiotów, bowiem zlecenie obsługi zgłoszeń na zewnątrz nie uchyla odpowiedzialności za dochowanie obowiązków określonych w ustawie, w szczególności zachowania poufności, udzielania informacji zwrotnej oraz podejmowania działań następczych.
Należy pamiętać, że zgodnie z wymogami ustawy o ochronie sygnalistów, system przyjmowania i obsługi zgłoszeń ma uniemożliwiać uzyskanie dostępu do informacji objętej zgłoszeniem nieupoważnionym osobom oraz ma zapewniać ochronę poufności tożsamości osoby dokonującej zgłoszenia i osoby, której dotyczy zgłoszenie. Podmiot zarządzający w imieniu pracodawcy obsługą zgłoszeń powinien zapewniać bezstronność ich rozpoznawania.
Kto może być dopuszczony do zewnętrznej obsługa kanału zgłoszeń sygnalistów?
Do przyjmowania i obsługi zgłoszeń oraz przetwarzania danych osobowych osoby dokonującej zgłoszenia i osoby, której dotyczy zgłoszenie mogą być dopuszczone wyłącznie osoby posiadające pisemne upoważnienie.
Mamy nadzieję, że powyższe informacje okazały się przydatne i wiesz już, czym jest zewnętrzna obsługa zgłoszeń sygnalistów w kontekście ustawy o ochronie sygnalistów.